|
Suomen Suoramainonta Oy (vanhin)![]() Maanlaajuisen suoramainonnan ym. osoitteettoman jakelutoiminnan (mainosesitteitä, ilmaisia kaupunkilehtiä) järjestäminen. Paikalliset franchising-yrittäjät hoitivat painotuotteiden varsinaisen jakelun koteihin. 1987 op. 2000 K- (20 ääntä) ja 10.000 A- (1 ääni, hieman korkeampi osinko) à 100 mk. 1988 op. 4000 K- ja 44.000 A-os. (yleisölle tarjottiin A-os. à 120 mk). Osakekirja. ![]() SSM:n tilivuoden 1990 tappio oli 1,1 Mmk. 1991 fuusio Nobiscum Oy:hyn (10 SSM K-os. = 71 N., 8 SSM A-os. = 9 N.). Seuraajaksi tuli 1991 Suomen Suoramainonta Oy (toinen) vuoteen 2015, jolloin se fuusioitui Janton Oy:hyn, joka silloin muutti nimensä Suomen Suoramainonta Oy:ksi (kolmas). Se toimii, nykyään Keskisuomalainen Oyj:n omistamana. [PRH. Viisi villiä vuosikymmentä Kaupunkilehtien liitto s. 63.] © G. Kock |